Gönderen Konu: Nuri Bilge Ceylan Altın Palmiye'yi Kazandı  (Okunma sayısı 2647 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

25 Mayıs 2014, 17:56:55

Çevrimdışı Coulers79

  • eTüccar Puanı: (9)
  • Forum Müdavimi
  • *****
  • İleti: 6.535
  • Cinsiyet: Bay
  • Beğeni: +4267
Nuri Bilge Ceylan Altın Palmiye'yi Kazandı
« : 25 Mayıs 2014, 17:56:55 »
+3
       

Nuri Bilge Ceylan'ın "Kış Uykusu" adlı filmi 67. Cannes Film Festivali'nde "Altın Palmiye’’ ödülünü kazandı.
Nuri Bilge, "Ödülümü son bir yılda hayatını kaybeden Türk gençlerine adıyorum.
Bu sene Türk sinemasının 100. yıldönümü. İnanılmaz güzel bir tesadüf" dedi.




NURİ BİLGE CEYLAN

Boğaziçi Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra Mimar Sinan Üniversitesi’nde iki yıl sinema eğitimi gördü. 1980'lerde kimi portföyleri Gergedan gibi dönemin nitelikli kültür ve sanat dergilerinde yayınlanan Ceylan, yaptığı 4 filmin de, yönetmenliğini, senaryo yazarlığını ve yapımcılığını üstlendi. Sinemaya Koza adlı kısa filmiyle adımını atan Ceylan bu filmiyle, Cannes Film Festivali'nin ilgili bölümüne katılma başarısını gösterdi.

Ceylan 1997'de ilk uzun metrajlı filmi olan ve başta Berlin Film Festivali olarak pek çok dünya festivalinde gösterilen üç bölümlü, otobiyografik ve pastoral Kasaba filmini, 1999 yılında da bir meta-film olan ve ilk 2 filmdeki otobiyografik izleği sürdüren ve büyük başarı kazanan Mayıs Sıkıntısı'nı çekti. Film, Berlin Film Festivali'nin yarışmalı bölümünde gösterilmişti.

     

56. Cannes Film Festivali’nde yarışan ve favori filmler arasında gösterilen Nuri Bilge Ceylan’ın 2002 yapımlı dram filmi Uzak, Altın Palmiye’den sonra festivalin 2. önemli ödülü olan ‘Büyük Jüri Ödülü’nü (Grand Prix) aldı. Filmde yalnız ve yabancılaşmış iki kuzeni oynayan filmin başrol oyuncuları Muzaffer Özdemir ve film tamamlandıktan hemen sonra bir trafik kazasında ölen Mehmet Emin Toprak da ‘En İyi Erkek Oyuncu Ödülü’nü paylaşarak Türk sinema tarihinin en parlak başarılarından birine imza attılar.

Ceylan'ın 4. uzun metrajlı filmi olan İklimler, 2006 Cannes Film Festivali'nin yarışma bölümüne kabul edildi. Ceylan'ın o güne kadar çektiği en büyük bütçeli eser olan film, dijital görüntü teknolojisiyle kotarıldı ve görüntü yönetmenliğini Ceylan'ın kendisinin üstlenmediği ilk filmi olma özelliğini kazandı. Filmin bir diğer önemli özelliği ise, Nuri Bilge Ceylan'ın bu kez kamera önüne de geçerek, eşi Ebru Ceylan'la başrolleri paylaşmış olmasıdır.

2008 Cannes Film Festivali'nde küçük zaafların büyük yalanları doğurmasıyla parçalanan bir ailenin, gerçeklerin üzerini örterek bir arada kalma çabasını anlatan 'Üç Maymun' filmiyle "En İyi Yönetmen Ödülü"nü aldı. Ödülü aldıktan sonra yaptığı teşekkür konuşmasında "Bu ödülü birisine adamak istiyorum: Tutkuyla sevdiğim, yalnız ve güzel ülkeme..." dedi. 64.Cannes Film Festivalinde Bir Zamanlar Anadolu'da filmiyle Büyük jüri ödülüne layık görüldü.

Sponsor Linkleri
     

25 Mayıs 2014, 19:22:58Yanıtla #1

Çevrimdışı FilmsizKalma

  • eTüccar Puanı: (14)
  • Forum Müdavimi
  • *****
  • İleti: 7.492
  • Cinsiyet: Bay
  • Beğeni: +2019
Ynt: Nuri Bilge Ceylan Altın Palmiye'yi Kazandı
« Yanıtla #1 : 25 Mayıs 2014, 19:22:58 »
+1
Adım adım tırmanmak bu olsa gerek. Ne yazıkkı ülkemiz olarak gereken önemli ilgiyi alakayı kendisine ve sanata yönlendirebilmiş değiliz. İngilizce yaptigi konuşmayı sonradan özledim. Üstüne fransizca çeviri vardı ama anlaşılıyordu İngilizcesi.. Anlamlı bir konuşma idi.
Bide ödül alan olsun yarışmalara giden filmler neden vizyona ya hic girmez yada çok geç girer?

Tebrikler Nuri Bilge Ceylan
kapıyı aralık bırakın :)
Hey, Jude, don't make it bad..

25 Mayıs 2014, 19:38:36Yanıtla #2

Çevrimdışı hakanatik01

  • eTüccar Puanı: (21)
  • Forum Müdavimi
  • *****
  • İleti: 12.896
  • Cinsiyet: Bay
  • Srebrenitsa
  • Beğeni: +5038
Ynt: Nuri Bilge Ceylan Altın Palmiye'yi Kazandı
« Yanıtla #2 : 25 Mayıs 2014, 19:38:36 »
0
Magazin seyircisi filmi olmadıkları için gösterime girmiyordur yada geç geliyordur belkide :PP
ya rab bir hilal uğruna ne güneşler batıyor

13 Haziran 2014, 19:11:55Yanıtla #3

Çevrimdışı Coulers79

  • eTüccar Puanı: (9)
  • Forum Müdavimi
  • *****
  • İleti: 6.535
  • Cinsiyet: Bay
  • Beğeni: +4267
Nuri Bilge - Altın Palmiye
« Yanıtla #3 : 13 Haziran 2014, 19:11:55 »
+1
     Altın Palmiyeli 'Kış Uykusu', Nuri Bilge'nin içten içe kendini hissettiren mizahının,
şimdiye kadar en görünür olduğu filmi... Türkiye'nin ruh halini resmeder kapsama ulaşan bir başyapıt.

 

 KIŞ UYKUSU  (str) (str) (str) (str)    2014 yapımı, 196 dakika.
 Yönetmen: Nuri Bilge Ceylan
 Oyuncular: Haluk Bilginer, Demet Akbağ, Melisa Sözen, Ayberk Pekcan,
 Serhat Kılıç, Nejat İşler, Nadir Sarıbacak, Nejat İşler, Tamer Levent


     ‘Uzak’tan bir sahne... İstanbul ’da yaşayan fotoğrafçı, iş bulmak için yanına gelen uzaktan akrabasına “Taşradan gelmişsiniz, işiniz gücünüz torpil bulmak” diye bağırıyor. 12 yıl sonra ‘Kış Uykusu’ndan bir sahneye geçelim: Kapadokya’da otel işleten emekli tiyatrocu, taşralı muhatabına “Sen bundan sonra bana gelme, ben bu işlerden anlamıyorum” diyor. Tavrı belki görünüşte daha yumuşak ama araya koymak istediği mesafe ‘Uzak’takinden daha az değil. Yarın öbür gün Nuri Bilge Ceylan’a adanmış bir programda onun filmlerinin parçalarından oluşturulmuş bir video hazırlansa, ‘uzağa bakan insanlar’, melankolik geniş planlar kadar, taşrayla, iliklerine işlemiş ‘alfa-erkekle’ aralarına mesafe koymaya çalışan karakterlerin patlama yaşadığı bu sahnelerden de bol bol koymak gerek.
     Yönetmenin son filmi ‘Kış Uykusu’, söz konusu mesafeyi en derinden hissedeceğimiz bir damarın, Anadolu’da bir aydının hezeyanları üzerine kuruyor hikayesini. Ve uzun diyalogların, çekim / karşı çekim sahnelerinin de gayet sinematografik olabileceği, ironik bir şekilde NBC sinemasında bir kez daha kanıtlanıyor. Ceylan, ismini de Aydın koyduğu aydın karakterinin Otel Othello’daki sahnelerinde inceliğe bir şeyleri saklamakla, ketumlukla değil tam tersine her şeyin üstüne basa basa, göstere göstere ulaşıyor. Kapadokya’nın yerel gazetesi Bozkırın Sesi’ne “Din adamları halka örnek olacak şekilde davranıp giyinmelidir” gibi köşeleriyle ‘halkı bilinçlendirebileceğini’ düşünen bir aydının kalın çizgileri, ‘Kış Uykusu’nun ayrıntılı diyalogları, ustaca çekilmiş sahneleriyle içerdiği çatışmaları, uyumsuzluklarını bir bir ortaya döküyor. Tipik bir aydın eleştirisine gidebilecek yol, filmin üç saat 16 dakikalık sürecinde çatallanıyor, Türkiye ’nin ruh halini resmedecek bir kapsama ulaşıyor.
     Haluk Bilginer’in içine nüfuz ederek canlandırdığı Aydın, babasından kalan emlaklarla ve otel işleterek geçinen bir tiyatrocu. Haliyle Kapadokya’nın ‘ileri gelenleri’nden. Bir zamanlar çeviri yapsa da artık sadece vaktini okumakla geçiriyormuş gibi duran ve beraber yaşadıkları kız kardeşiyle son noktaya kadar sözlere dökülmeyen gerilimli bir ilişkileri var. Demet Akbağ’ın kendini unutturacak bir başarıyla canlandırdığı bu kız kardeşin iğnelemeleri, sinikliği bu ileri gelen ailedeki dinamiklerin de bir özeti gibi. Tabii ki Aydın’ın içten içe yaşadığı çatışması, bir tek kız kardeşiyle olan ilişkisine değil, çevresindeki herkese nüfuz ediyor. Melisa Sözen tarafından canlandırılan, ‘hayırsever’ genç eşine, kirasını ödemedikleri için icraya verdiği imam (Ayberk Pekcan) ve onun kardeşi İsmail’e (Nejat İşler)... ‘Kış Uykusu’na dahil olan oyuncuların neredeyse hepsi sadece onlara ayrılabilen sürenin fazlalığından değil, hikâyenin sağlam çatısı vesilesiyle de döktürebilecekleri imkânı buluyorlar. Özellikle Demet Akbağ’la Haluk Bilginer’in arasında ufak ufak iğnelemelerle başlayıp gitgide zirveye ulaşan çekişmelerinin aktarıldığı sahneler, işinin ehli oyuncuların nelere kadir olacağını gösterir nitelikte.
     Tüm bu çatışmaların tırmanmaya başladığı noktalarda ise Ceylan, hikâyesini ustalıkla örmenin keyfine varıyor. Dışarıdan sesi duyulan kar fırtınası, yönetmenin alametifarikası geniş planlar, hikâyenin hizmetinde işlevlerini bir bir yerine getiriyorlar. ‘Kış Uykusu’na Altın Palmiye veren jürinin başkanı Jane Campion’ın dediği gibi, filmin korkutucu süresi, izleyiciyi her adımda içine çeken bir deneyime dönüştürüyor. Ve Çehov’dan esinlenen yapımda, belki şimdiye kadar en çok ‘İklimler’de kendini gösteren Nuri Bilge Ceylan mizahı en görünür boyuta ulaşıyor. Ne de olsa Ceylan’ın mizahını besleyen, çevresine mesafe alarak kendini var etmeye çalışan erkeklerin aslında hiç de zannettikleri kadar uzak olmadığını anladıkları anlar, en çok ‘Kış Uykusu’nun hikâyesinde ete kemiğe bürünüyor.
« Son Düzenleme: 13 Haziran 2014, 19:17:36 Gönderen: Coulers79 »

15 Aralık 2016, 16:35:13Yanıtla #4

Çevrimdışı akifguldemir

  • eTüccar Puanı: (0)
  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 5
  • Cinsiyet: Bay
  • Beğeni: 0
Ynt: Nuri Bilge Ceylan Altın Palmiye'yi Kazandı
« Yanıtla #4 : 15 Aralık 2016, 16:35:13 »
0
Hakkıdır abi..çok iyi yönetmen

10 Nisan 2019, 13:01:29Yanıtla #5

Çevrimdışı takeaction

  • eTüccar Puanı: (0)
  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 28
  • Cinsiyet: Bay
  • Beğeni: +2
Ynt: Nuri Bilge Ceylan Altın Palmiye'yi Kazandı
« Yanıtla #5 : 10 Nisan 2019, 13:01:29 »
0
Tebrik ederim adamın filmleri çok ince ve hep mesaj içeriyor.